31 oktober 2010 - Versie Marc
Dit keer ook maar eens een verslagje van mij. Afgelopen zondag was het weer druk. Terwijl Axel bezig was met de decoderinbouw in enkele locs en treinstellen en Bas druk in de weer was met Limburgse heuvels maken van piepschuim, heb ik samen met Bart een aantal bezetmelders aangesloten, zodat aan het einde van de middag de diesellijn geheel van detectie was voorzien en de eerste treinen voorzichtig hun eerste rondjes reden met het programma Koploper. We zijn dan ook samen dit weekend een stuk verder gekomen. Volgende keer zullen we proberen de overige sporen van Hansbeek van bezetmelders te voorzien en wie weet is er nog tijd over voor de elektrische zijlijn. Gelukkig zijn er nog bezetmelders genoeg in voorraad, dus we kunnen vooruit.De aanleg van het nieuwe perron in Hansbeek heeft wat vertraging opgelopen, daar de plaveisels momenteel niet leverbaar zijn. Wel zijn inmiddels een serie lantaarnpalen aangeschaft die naderhand het tafereel moeten verlichten. Als het perron eenmaal klaar is, kunnen we ook verder met bovenleiding en seinen.
Parallel aan het technisch gebeuren wordt steeds meer aandacht besteedt aan de scenery en de afwerking. Langzaam aan vormt zich het landschap en het wordt steeds groener op de baan.
Ook qua materieel zijn er ontwikkelingen. Aan de ene kant worden de moderne periode V en VI locomotieven en treinstellen waar mogelijk aangeschaft, aan de andere kant neemt ook het aantal oudere modellen toe, waarbij het opvalt dat de laatste tijd ook wat meer stoomlocomotieven in de verzameling worden opgenomen.
Al met al een geslaagde dag.
Marc