25 april 2010

Vandaag zijn we weer bij Marc langsgeweest en natuurlijk weer wat vooruitgang geboekt.
Ik heb samen met Bas en Axel om 10.17 de trein van Echt richting Voerendaal genomen.
Daar kwamen we rond 11.15 aan, waar we richting Marc liepen.
Bij aankomst hebben we even wat gedronken en een paar YouTube filmpjes gekeken.

Hierna zijn we naar de zolder gegaan en even wat gereden. We zijn vrijwel direct gaan bouwen en hebben weer een hoop ideeën opgedaan.
Rond half 2 gaat de bel en Servé komt naar boven. Hij heeft een cameratrein bij zich en daar hebben we gelijk gebruik van gemaakt.

Daar is weer een leuk filmpje uit gekomen die hier ook op de website staat.
We hebben het filmpje beneden helemaal bekeken en we kwamen tot de conclusie dat de rails wat scheef ligt. Vanuit het oog is dit niet te zien.
Servé en ik hebben later wat uitgeprobeerd met het programma Koploper. We hebben er voor gezorgt dat, dankzij de bezetmelders die van Hansbeek naar Heuvelwoude lopen zinvol gebruikt worden door er een pendeltrein op de laten rijden. We hebben de snelheid wat aangepast op de diesellijn, want Koploper laat de treinen daar standaard veel harder rijden dan er toegestaan is. De snelheid op de diesellijn is hier 80 km/h.
Dat is aangegeven in Koploper en we hebben de syntus lint en de Euregio Talent 644 laten pendelen tussen Hansbeek en Heuvelwoude.

Toen was het alweer richting 17 uur waarna we op het station Voerendaal een groepsfoto hebben gemaakt en daarna hebben we de stoptrein richting Maastricht genomen.
Het was wederom een leuke dag en de plannen voor de volgende keer liggen al klaar.
De volgende stappen zijn om de diesellijn verder en de elektrische zijlijn te voorzien van bezetmelders. Verder verklap ik nog niets, want dat zie je de volgende keer.

Groetjes,
Bart Mestrom

Webdesign by Bart Mestrom