23 februari 2013

Vandaag hebben we weer een leuke en werkzame bouwdag gehad bij Marc. Rond 13.30 kwamen we bij Marc aan. Rond 14 uur zijn we begonnen op zolder. Bjorn is aan de slag gegaan met de bezetmelders solderen en kabels trekken waarna Marc deze aansloot. Ik ben zelf aan de slag gegaan met de lager gelegen delen van Hansbeek. De vorige keer had ik deze opnieuw gegipst. Nu heb ik de weggedeeltes geschuurd. Later hebben Marc en ik samen nog de laatste lantaarnpalen geplaatst op het nieuwe perron van Hansbeek en deze ook aangesloten op de stroomleiding. Rond 20 uur was de laatste bezetmelder aangesloten op de elektrische zijlijn waar eindelijk de uitvoerder het spoor vrij gaf voor testritten. De eerste trein werd de IRM die succesvol rond kon rijden zonder haperen of storingen. Daarna werden de nieuwe bezetmelders op papier gezet. Elke bezetmelder werd vanuit Koploper uitgelezen. Elke bezetmelder werd genoteerd waar deze lag. Enkele bezetmelders verder kregen we plotseling een storing. Er gingen 3 melders tegelijk aan. Uiteindelijk bleek dat er twee zaagsneden niet goed waren doorgezaagd. Daarna verdwenen de foute 2 meldingen en gingen we verder met de testen. Alle melders staan ondertussen op papier en worden de volgende keer in koploper ingeprogrammeerd.
alt alt alt
Webdesign by Bart Mestrom